2018/01/05

Oyun Tanıtım / Yorum: Oxenfree

Başlamadan Önce...
Merhaba millet!
7/24 saçmalayan blog yazarınız yazıyor.
Geri dönüşümü taçlandırmak adına çıktığından beri sıkılmadan oynadığım ve hikayesine bayıldığım bir oyun hakkında tanıtıcı, küçük bir gönderi hazırladım. İyi okumalar!


Oxenfree, Night School Studio tarafından yapılmış bir doğaüstü/psikolojik korku/macera oyunu. Oyun Ocak 2016'da çıktı ve şu an Android dahil çeşitli platformlarda oynanılabiliyor.

Tanıtım Videosu 

 



Hikaye
Bir grup genç, yıllık eğlencelerini yapmak adına bir akşam anılarının yuvası olan Edwards Island'da toplaşmaya karar verirler. Fakat çoktan terk edilmiş eski bir askeri merkez olan Edwards Island'da yapacakları bu küçük eğlence hayatlarını alt üst edecek korkunç bir kabusa dönüşecektir.

Hikayenin baş karakteri Alex, abisini kaybetmiş bir genç kızdır. Bu nostaljik buluşmaya yeni tanıştığı üvey abisiyle gider ve en iyi arkadaşının bahsettiği "radyoyu kullanıp olmayan sinyalleri yakalama" eğlencesini denemek için yanında küçük bir radyo getirir. Fakat yakaladığı "hayalet" sinyaller Edwards Island'ın karanlık geçmişine bir portal açıp bütün arkadaşlarını içine sürükler.

Alex adanın "asıl" sakinleriyle radyo sinyalleri aracılığıyla iletişime geçecek ve adanın geçmişindeki ürkütücü bilmeceyi çözüp kendilerini "tekrar eden" kabustan kurtarmaya çalışacaktır.



Oynanış
Oxenfree macera kitaplarından esinlenilerek yapılmış, sonu oyuncunun verdiği seçimlere göre değişen bir oyun. Oyuncu oyun içinde tamamen serbest (bazı ana olaylar dışında) ve Alex'in karakterini isteğine göre şekillendirebilir. Bu da hikayenin gidişatını etkileyen en önemli faktörlerden biri.



Karakterler



Alex
Alexandra, kısaca Alex, 17 yaşında bir genç kız. Abisi Michael'ı talihsiz bir kaza sonucu kaybettikten sonra Jonas'ı hayatına üvey abisi olarak kabul eder. Kişiliği ve oyun içinde diğer karakterlerle olan ilişkisi oyuncunun seçeneklerine göre değişir.






Jonas
Alex'in üvey abisi. Geçmişinde ailesiyle ilgili sorunlar yaşayıp sinirini kontrol edemeyişinden dolayı başına bela açmış olduğunu söylese de Alex'e karşı oldukça anlayışlı davranmasının yanı sıra Alex'in arkadaşları tarafından "havalı şapkası olan havalı çocuk" olarak isimlendirilir.






Ren
Reginald, kısaca Ren, Alex'in çocukluk arkadaşı ve aynı zamanda da en iyi arkadaşı. Edebiyat aşığı. En ufak bir şeyde heyecanlanan, aklı havada, komik bir genç adam. Alex'e radyo frekanslarını yakalama fikrini anlatıp radyo getirmesini isteyen kişi. Nona'dan hoşlanıyor.








Nona
Çekingen, narin bir kız. Hikaye içinde ölen büyük babası ve okulu sürekli astığı bilgisi hariç hakkında pek bilgi yok. Clarissa'nın en yakın arkadaşı.










Clarissa
Michael'ın kız arkadaşı. Okulun başarılı, popüler ve küstah kızlarından. Ölümünden Alex'i sorumlu tuttuğu için hikayenin kötü karakteri sayılabilir.









Michael
Alex'in ölen abisi. Kardeşini çok sevdiği için onu her durumda öncelikte tutar. Hatta Alex'i o kadar çok seviyor ki o istemezse Clarissa'dan ayrılmaya bile hazır.







Oyun Görselleri / Karakter Tasarımları
Oyun içindeki mekanların tasarımları oyuncuyu sanki resimli bir hikaye kitabının içindeymiş gibi hissettirmek için tasarlanmış. Karakterler kimi zaman gizemli orman tasfirinin içinde kayboluyor ve mekanla mükemmel bir bütün oluşturuyor. Fakat her ne kadar oyun içindeki haritalar birer resim gibi görünse de olması gereken yerde olmayan, "ilgi uyandıran" ögeleri oyun içinde kolaylıkla saptayabilmek mümkün.


Bunun yanında, oyunun içinde aniden çıkan "ada sakinleri"yle onların sebep olduğu video kaset efekti oyuna ürkütücü ve bir nevi nostaljik bir hava katıyor.

Karakter tasarımları ise mekan tasarımlarının aksine daha basit ve sevimli. Oyun içinde karakterleri yakından göremiyor olsanız bile yaptıkları hareketler ve bölüm sonlarında çekilen fotoğraflar her bir karaktere bağlanmanıza yetiyor.


Seslendirme ve Müzik
Oyun en başında resimli hikayeden esinlenilerek yazıldığı için karakterlerin diyalogları altyazı şeklinde konulmak istenmiş. Fakat sonradan oyunu sıkıcı hale getirdiği düşünüldüğü için üzerine seslendirme yapılmış ve karakterler tamamen farklı ruhlara bürünüp oyunun canlanmasını sağlamış. Screenshotları anlamlı kılmak ve diyalogları daha iyi anlamak için altyazı seçeneği hala mevut tabi. Oxenfree başarılı bir seslendirme kadrosuna sahip. Bunun yanı sıra scntfc tarafından yapılmış müzikleri de bir o kadar mükemmel. Kimi parçaların içinde oyunun içinde geçen olaylara ithafen mors koduyla gizlenmiş mesajların ne demek istediğini anlamak için dikkatle dinlemelisiniz.


Olası Sonlar
Yapılan seçimlere göre biri kötü olmak üzere 5 sona çıkılabilir. Bunun nedeni Alex'in yapılan seçimlere göre hikayenin gidişatını değiştirmesi ve hikayenin içindeki "döngü" kavramı. Oyun sürekli bir döngü içinde olduğu için oyunu en az iki kere oynamış olmanız gerekiyor.


Oyun Hakkındaki Düşüncelerim
Oxenfree'ye ilk çıktığında tesadüfen denk gelmiş ve aldıktan sonra saatlerce hipnotize olmuş gibi oynamıştım. Korku, gerilim ögeleri olduğu için başladığım oyun sadece o ögeler değil de her şeyiyle bana kendini sevdirdi. Alex'in zekice cevapları, Ren'in patavassızlıkları, Nona'nın sevimliliği, Jonas'ın "havalı" havalılığı (yazar burada beceriksizce karaktere olan hayranlığını dile getiriyor) ve Clarissa.

Clarissa. (iç geçirir)

Oyunun mükemmel bir senaryosu var. Oynarken ürküyorsunuz ve neler olacağı hakkında en ufak bir fikriniz olmadan Edwards adasının içinde kayboluyorsunuz. Ve oyun bittiğinde herkesi özlediğinizi ve yeniden adaya dönmek istediğinizi fark ediyorsunuz. Ve oyun bu hakkı size veriyor.  (Hayır gerçekten. Oyunu ikinci kez oynayanlar bu cümlenin asıl anlamını bilecekler.)

Oyunun içindeki bir çok öge oldukça nostaljik. Radyolar, video kaset efektleri, kaset çalarlar, yapılan espriler ve daha bir çok şey. Beni oyuna çeken en büyük şeylerden biriydi bu.

Ve adanın "sevimli" hayalet sakinleri. Oldukça ürkütücüler. Oldukça.
Sadece saklambaç oynamak istiyorlar! Kimsenin olmadığı koca bir adada...
Ve siz ebesiniz.

"Sit. Still. Bear. Fruit.
Tag. You. It."

Korku, gerilim ve doğaüstü türde oyun meraklılarının kesinlikle seveceği, fazla uzun olmayan fakat zengin bir hikayeye sahip bir oyun Oxenfree.
Meraklılarına kesinlikle tavsiye ederim!
Yazımı okuduğunuz için teşekkür ediyorum. Eğer oyunu oynadıysanız yahut bu yazıdan sonra oynamaya karar verdiyseniz yorumlarınızı kesinlikle bekliyorum.

Olly Olly Oxenfree!
Görüşmek üzere!

Yazıda Kullanılan Kaynaklar: 
Oxenfree Game Documentaries

2 yorum:

  1. Çok güzel bir tanıtım yazısı olmuş Shuu-san~!
    Oyunu sadece tek sefer oynamış olsam da şuan nedense bir daha oynama isteği geldi. (Ayrıca doğum günümde bu oyunu hediye etmiş olduğun için tekrar teşekkür ediyorum. Gerçi hediye ettikten bayağı sonra oynama şansım oldu ama oynadığım için mutluyum.)

    Oyun cidden ürkütücü, özellikle gece saatlerinde oynayınca.. İlk oynadığımda gece 1-2 falandı ve bir an altıma yapacağım sanmıştım. Radyodan gelen sesler cidden ürkütücü.
    Neyse, daha fazla gevezelik yapmayayım. Ellerine sağlık~! <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek :3 Sevebileceğini düşündüğüm için hediye etmiştim o zaman.
      Basit şeyler de olsa cidden ürkütüyor. Ben de Fort Milner'da Jonas'ın kilitli kaldığı yerde merdivenleri tırmanırken olduğum yerde zıplamıştım. Üst üste gelen jumpscareler...fdgs

      Sil

Tasarım: Zuri