2016/01/05

Otome for Dummies

Merhaba millet! Umarım bu soğuk havaların esiri olup vücut sıcaklığınız kırkı geçmesine rağmen odanızın bir köşesinde tir tir titremiyorsunuzdur. Eğer bunları okurken kafanızı olumlu bir şekilde sallıyorsanız, ki öyle bir durumdaysanız bilgisayarı açmaya gücünüzün olacağını da sanmıyorum ama, geçmiş olsun dileklerimi kabul etmenizi istiyorum. Kendinize dikkat ediniz lütfen ;^; <3

Bu yazıda aslında bildiğiniz bir oyun türünün anlamsız bir şekilde detaylandırılmış halini okuyacaksınız. Bu yüzden bazı yerleri >>skip tuşuna basarak atlayabilir ve ilginizi çeken yerleri okuduktan sonra aşağıya yorum bırakabilirsiniz. Young-chan, bu yazım senin için.


Otome Game (Japoncasıyla: 乙女ゲーム / Otome Gēmu, Türkçesiyle: Genç Kız Oyunu), oyuncu kitlesinin genellikle genç kızlar ve bekar bayanlardan oluştuğu oyunlardır. Hikaye bir bayan ana karakterin etrafında gelişir ve finalde oyunun içindeki birbirinden farklı kişilikte birkaç yakışıklı erkekten biriyle mutlu sonun getirilmesi beklenir (Bu çok nadir olarak bir bayan karakter de olabilir.) Konuları genellikle shoujo/josei tarzı mangalarla aynıdır. Otome oyunları, visual novel ve simülasyon oyunu olarak iki çeşittir ama ikisi de oynanış biçimi açısından neredeyse aynıdır.


Ana Karakter / Oynanış Şekli

Otome oyunlarında kontrol edebildiğiniz bir ana karakter (MC: Main Character, Heroine) vardır ve bu karakterle oyun içinde yaptığınız seçimlere göre bir sona varacaksınızdır. MC'lerin çoğunlukla kendi isimleri vardır fakat bu isimler oyuncunun tercihine göre değiştirilebilir. Amnesia, Brother's Conflict gibi oyunlarda tek bir ana karakter seçimi varken, Norn9 gibi oyunlarda üç ana karakter arasından seçim yapılabiliyor. Kimi oyunlarda ana karakterler için seslendirme seçeneği yokken kimi ana karakterlerin seslendirme sanatçıları vardır ve oyun içinde hikaye anlatımını ve çeşitli karakter tepkilerini bu seslendirmeciler yapar.

Norn9'ın oynanabilir 3 ana karakteri

Otome oyunlarında oyuncu, kendini ana karakterin yerine koyarak (isim değişimi bu yüzden oyuncuya bırakılıyor) oynar ve karakterler arasından seçim yaparak onun hikayesini (Route) bitirmeye çalışır. 

Visual novel otome oyunlarında ana karakterin dış görünüşünü değiştirmek için seçenek yoktur ancak hikayenin gidişatına göre çıkan CG (Computer Graphics) resimlerinde değiştiğini görebilirsiniz.


Simülasyon otome oyunlarında ise seçilen karakterle ana karakter arasındaki romantizmi yükseltmek için kıyafet, aksesuar alımı tarzı seçenekler sunulur ve oyuncu bunları satın alarak karakterinin görünüşünü değiştirebilir. Aynı zamanda bu tarz otome oyunlarında seçilen karakterle aranızdaki bağın güçlenmesi için karakterin kendini geliştirmesi gerekebilir. Seçilen karakterin kişiliğine göre ana karakter Güzellik, Zeka, Tarz, Sosyal İlişkiler gibi özelliklerinden birkaçını diğerlerine göre daha fazla geliştirir ve bu şekilde oyunun iyi sona çıkması daha kolay olur. (Mesela seçilen karakter zeki bir tipse ana karakterin de Zeka'sını geliştirmesi beklenir. Ah~ Simülasyon olmasına rağmen gerçek hayattan o kadar uzaksınız ki~)

Simülasyon Otome Oyunu Olan Tokimeki Memorial Girl's Side'ın Oyun Ekranı

Genel olarak otome oyunlarında her bir karakterin bir iyi sonu, iki kötü sonu ve bir de normal sonu bulunur. Bunlar karakterin tipine göre de değişebilir tabii. (Mesela Amnesia'nın Ukyo'sunun tam 7 kötü sonu var. Nedenini sormayın...)

Son olarak hikayeye göre ana karakterler de belirli karakteristik özellikler ve geçmişlerle gelirler ama bazı istisnalar olabilir. (Buna yine Amnesia'dan örnek verebiliriz. Ana karakter hafızasını kaybetmiş bir kızdır ve kişilik özellikleri seçtiği hikayeye göre değişiklik göstermektedir.) Ancak buna rağmen bundan sonra vereceği tavırlar tamamen oyuncuya aittir.


Seçilebilir Karakterler, Yan Karakterler ve Karakter Tipleri

Otome oyunlarında oyuncu karakter tiplemelerine göre bir karakter seçer ve onunla hikayesini oluşturmaya devam eder. Bunun yanında kalan karakterler hikayeye yan karakter olarak dahil olur ve böylece hikaye eksik kalmadan finale ulaşır. Kimi zaman bu yan karakterler, seçilen karakterin rakibi ya da en iyi arkadaşı olabilir. Bunun yanında hikayeye anne, baba, en iyi arkadaş gibi yan karakterler de eklenebilir ve seçilen karakter için söylenenler ana karakter için de geçerlidir. Mesela en yakın arkadaşınız olarak hikayeye giriş yapan karakter aniden erkek arkadaşınıza göz koyan bir rakip çıkabilir. 


Tipik otome oyunlarında seçilebilir karakterler Zeki, Sevimli, Yakışıklı, Soğuk gibi tiplere ayrılır ve bunlara hikayenin çeşidine göre Dişil, Tsundere, Yandere tipler eklenebilir ve bu karakterler ünlü seslendirme sanatçıları tarafından seslendirilir ki bu da bu tür oyunların alıcı çekmesindeki en önemli etkenlerden biridir.



Küçük Bir Not: Otome kategorisinde yer alan fakat kimisi cinsellik içeren BL (Boys Love) oyunlar, bu tür oyunlardan farklı olarak iki erkeğin aşkını konu alan oyunlardır ancak bu oyunlar da genellikle bayan kesime hitap ettiğinden otome kategorisinde yer alabilmektedir. Tıpkı eroge ve galge oyunlar gibi BL oyunlar da otome oyunlarından tamamen farklıdır.




Dikkate Değer Otome Oyunları (PS/PC)
  • Amnesia
  • Brothers Conflict
  • Diabolik Lovers
  • Code: Realize ~Guardian of Rebirth~
  • Hakuouki
  • Harukanaru Toki No Naka De
  • Kiniro No Corda
  • La Storia Della Arcana Famiglia
  • Meine Liebe
  • Starry Sky
  • Tokimeki Memorial Girl's Side
  • Uta No Prince Sama
  • Yo-Jin-Bo
  • X-Note
  • Hatoful Boyfriend
  • Kamigami No Asobi
  • Norn9
  • Clock Zero
  • Dot Kareshi
  • Dandelion ~wishes brought to you~
  • RE:Alistair++

Mobil Oyunlar
  • Be My Princess (Voltage Inc.)
  • 10 Days with My Devil (Voltage Inc.)
  • My Sweet Bodyguard (Voltage Inc.)
  • Love Letter from Thief X (Voltage Inc.)
  • In Your Arms Tonight (Voltage Inc.)
  • Blood in Roses (Shall We Date?)
  • The Niflheim+ (Shall We Date?)
  • Guilty Alice (Shall We Date?)
  • Wizardess Heart (Shall We Date?)
  • Hakuoki
  • Amnesia Memories
  • Midnight Cinderella (CYBIRD)

  • Koyonapps
  • Accela Inc
  • アリスマティック
  • Okko Games

Online Oyunlar

BL Oyunlar
  • Dramatical Murder
  • Togainu No Chi
  • Suki na Mono wa Suki Dakara Shou ga nai!
  • Gakuen Heaven
  • Hadaka Shitsuji
  • Lamento
  • Sweet Pool
  • Lucky Dog

Oyun ve Visual Novel İndirilebilecek Yerler

Yukarıdakiler yalnızca öne çıkan oyunlar ve visual novellar. Eminim kaliteli yüzlerce oyun ve visual novel bulmak mümkün. Daha önce oynayıp listede göremedikleriniz varsa bana iletebilirsiniz. Ayrıca oynadıklarınızla ilgili yorumları aşağıya bırakmayı unutmayınız. 
Bir sonraki gönderide görüşmek üzere!

19 yorum:

  1. Cok guzel bi gonderi olmus yalniz bu*-* en sonda da oneriler felan... cok tesekkurler efenim*-*

    Ayrica oynadin mi bilmiyorum da su siralar cok fazla gordugumden code:realize a bir bakasim var...karakterleri mekanlari vs porfek *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Code: Realize'ı ben de çok merak ediyorum ama İngilizce oyunu daha yeni çıktı ve fiyatı da epey parlak *-* Onun için biraz beklememiz gerekecekmiş gibi hissediyorum. Tıpkı Amnesia'da olduğu gibi~

      Sil
  2. ovv young-chan'e minnettarız, çünkü böylesine hoş bir yazı yazmana vesile oldu. teşekkürler young. ukyo çok tatlı ya, adam havuzda bile uyuklamış ya, helal sana Ukyo. (bknz: çimenlerin üzernde uyukladığı anlar) norn 9'u daha evvel oynamamıştım. aşağıda ki listeyi görünce şu an shuu-san'ın arşivi amma da genişmiş dedim. ama oraya gelmeyeceğim -henüz!- orada simülasyon türevi oyunlardan mı gördüm? yaa, topu topu iki tane filan kurmuşumdur similasyon türevi otome ama onlarda da para kazanma çabalarından, kızı genç yaşta strese sokmuştum. hani simste işkolik seçeneği var ya, işte o seçeneği otome oyunlarına ilave etme gibi kabiliyet olsaydı, büyük ihtimal karakterin kişilik özelliği arasında yer alırdı. star sky, diabolik lovers, kamigami no asobi, amnesia ve uta no prince sama gibi genelde animesini izlediğim oyunları oynamıştım.
    shall we date ile voltage inc'in oyunları epey keyifli fakat beş dakikada bitmeleri hoşuma gitmiyor. elime aldığım bir kitabı bile, önemli bir işim yoksa saatler boyu parmaklarımın arasından düşürmeyen bir tip olduğumdan (tamam, itiraf ediyorum. önemli bir işim varsa da kaçamak okurum) bölüm biter bitmez "ee şimdi ne olacak" diye aklım oynadığım kısımda kalıyor.
    umm... bak shall we date serisinde wizardess heart'da vardı. o da hoşuma gitmişti. tabii ana karakteri sevemedim. tek şu çocukların hikayelerini merak ettiğimden kurmuştum. -yakında göreşeceğiz Elias, yakında görüşeceğiz... tabii riv hanım joel'in hikayesini tamamlarsa-
    BL oyunlara da merak etmedim değil. birini kurmak istiyorum. bu arada BL serisinden şundan başla dediğin var mı Shuu? ayrıca hem liste, hemde bu keyifli yazı için sana ve vesile olan young'a da teşekkürler. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ukyooo <3 Onun hikayenin asıl adamı olduğunu öğrendiğimde yaşadığım iki haftalık depresyonu unutamıyorum. sgsdgd Bu arada simülasyon otome oyunlarından hiç haz etmiyorum. Çünkü geçenlerde ilk defa Tokimeki'ye başlayayım dedim çünkü uzun zamandır aklımdaydı... Her şeyi temeline oturtmuştum iyi gidiyordum...SONRA YAPTIĞIM EN UFAK HATADA KENDİMİ OKUL MEZUNİYETİNE ERKEK KARDEŞİMLE GİDERKEN BULDUM. Otome oyunu değil bildiğin mayın tarlası resmen delirdim! Hayır gerçek hayatta olsa gerçekten katil olurum düşünsene üç senedir birlikte olduğun sevgilinin üniversite sınavına iki hafta çalışıp o iki haftalık süreç içerisinde onunla yalnızca bir kere görüştüğün için seni terk ettiğini!!? Ya da çok sevdiği çiçeklerinin tohumlarını okulun bahçesine birlikte ekmediniz diye en iyi arkadaşının onunla birlikte tohumları ekip senden gizli çıkmaya başladıklarını ve romantizmimi onca yükseltmene rağmen "Biz tohumları birlikte ektik..." deyip seni terk ettiğini!? BU RESMEN CİNAYET SEBEBİ.
      Öhöm neyse kendimi toparlıyorum ve bu saçmalıkları bir kenara kaldırıyorum çok üzgünüm u.u Wizardess Heart gözümden kaçmış yoksa ben de oynadım gayet cici bi oyundu hatırladığım kadarıyla <3 BL'den şunu kesinlikle oyna diyebileceğim bir oyun yok sanırım hepsi insana kriz geçirtecek türden. Sanırım listenin başından başlayıp sırayla gidebilirsin~

      Sil
    2. adamda ki rahatlığa bak; tohumları diyor, ektik diyor... biz diyor BİZ! o nasıl bir trajedidir öyle Shuu-san. sims medieval'ı kurup elf krallığındaki sarışın hatunla ittifak evliliği yaptığım an, kadının hanedana çocuk verdiği gibi, tahta oğlunu geçirebilmek adına sarayın şifacısı ile anlaşıp kralı zehirleyerek öldürmesi sonucu fark etmiştim koca komployu. ki o sırada oyunda hep görev veriliyordu, bende şifacıya verilmiş görev diye yapmaya başlamıştım. nereden bileyim elf kadını benim topraklarıma gözünü dikip oğlunu tahta geçireceğini! vay hain, demek beni kandırıp tahta oğlunu geçirmeye çalışmış! hem de bu kadar yıl benimle oynamış diye atarlanıp, kadın ve hanedanını canavar dolu bir çukur vardı oraya attırıp intihar ettirmiştim. yalnız senin durum benimkinden beter çıkmış. o an elf kadına az gıcık kapmıştım -hâlâ aklımdasın sarışın elf!- lakin senin olay benim başıma gelse "bunu bana nasıl yaparsııınn" diye Tokimeki'yi attıracak canavar çukuru arardım. *-*

      Sil
  3. Shuu mükemmel bir yazı olmuş. Sona öneriler ve önemli siteleri koyman biz otome starter'ları için çok iyi olmuş.

    Pc'de oynamak bence daha zevkli mobildekiler hemen bitiyor River'ın dediği gibi o yüzden ben de pek sevmiyorum.

    Bir sonraki yazında da horror games for idiots ya da RPG games for morons tarzı olursa seviniriz :D Şaka bir yana harbinden o tarz bir yazı da bekliyoruz ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın mobildekiler insanı sürekli merakta bırakıyor ama ne olursa olsun Niflheim benim göz bebeğimdir ne kadar bekletirse bekletsin oynarım <3
      Hahaffds bir ara yazabilirim aklımda bulunsun :'D

      Sil
  4. Bu yazıyı aşırı sevdim. Okumak bayağı eğlenceliydi. Otome olarak doğru düzgün bir tek Amnesia oynamışım onu fark ettim. Diğerleri full BL. Kendimden utanıyorum. >///< Yakın bir zamanda kendimi biraz otome'lere verip daha çok hayattan kopmam gerek.

    Hazır Lamento'yu oynarken buradan oynayacak insanlara duyuruyorum. AZICIK KANSER OLABİLİRSİNİZ! Teşekkürler. (Hikaye olarak güzel bir şey demiyorum da işleniş olarak nedense Togainu no Chi ve DRAMAtical Murder'dan daha uzun geldi bana.)

    Bu arada BL kısmına Sweet Pool'u ekleyebilirsin Shuu-san, korkutucu derecede uzun boyunlu karakterleri olsa da en son hatırladığım kadarıyla aşırı kötü bir oyun değildi.

    Eline sağlık bu arada~!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de senin tam tersinim otomelere karışmaktan diğerlerine vakit bulamıyorum >< Lamento'ya başlayacağım ama Sweet Pool'u da çok merak ediyorum hangisine ilk önce başlasam karar veremedim bir türlü...
      Ve Sweet Pool da gözümden kaçmış hatırlattığın için teşekkürler *-*

      Sil
  5. SONUNDA BE! Kaç haftadır sana bunları soracaktım unutuyordum Shuu-san. İçimi okuyup yazdın bu yazıyı resmen çok teşekkürler *-*

    YanıtlaSil
  6. başlığı görünce ben:
    https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/1b/09/97/1b09977d8af012475420fca2f6582586.jpg

    ikinci paragrafa kadar okuyunca ben:
    https://45.media.tumblr.com/513add3d70ed2b5beb67f92099ecb4e3/tumblr_msqaasoTJG1s91m9mo1_500.gif

    (yazının sonuna sağ çıkarım inş)

    SHUU-CHAN OMG OMG OMEEGE ÇOOOOK TEŞEKKÜR EDERİM! Ay kızcağız dersini çevirisini işini gücünü bırakmış bana külliyat hazırlamış yaa!! Ellerin dert görmesin, derslerini ışık hızıyla geç, otomelerde de reelde de en uzun saçlı katsuraya benzeyen yahşıklılar senin olsun Shuu-chan! :D Ay River'cım asıl ben teşekkür ederim, bilmeden ne hayırlara vesile olmuşum da en geç ben görmüşüm çok ayıp olmuşş!

    Ya Windows Phone kullanıcısı olduğumdan bu kadar fransızmışım olaya, neler kaçırdığımı şimdi anladım. Ahali mobil otomeleri oynamış bitirmiş, ben app mağazasında arattım "Aşkitom" diye salak bişi çıktı sadece. Ben de android banane yaağ ;__;

    Amnesia'yı en başa yazmışsın, yorumlarda da çok bahsi geçmiş. Siftahı onla yapayım. Bu arada, birbirimizden gizli saklımız utanmamız yok dimi kızlar? Rahat rahat soruyorum, bunlardan hangileri yuri/shoujo ai aceba? Yaşlı gözlerim seçmemiş ise şimdiden kusura bakma Shuu'cum. Ay valla teşekkürler çok sevindirdin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güldüm yaggsdgs Asıl ben teşekkür ederim Young-chan UvU <3
      Aşkitom işte şu Online Oyun kategorisindeki oyunun Türkçe'ye çevrilmiş hali. O oyunun amacını hala tam olarak anlayamasam da o da çok kötü değildi sanırım... En azından online otome oyunu üzerine atılan cici bir adımdı. Aman neyse.
      Ben bahsetmeyi unutmuşum ama Erogedownload sitesinde her türlü oyun bulmak mümkün o yüzden sizi şöyle alalım:
      http://erogedownload.com/tag/yuri/
      http://erogedownload.com/tag/shoujo-ai/

      Bunun dışında şu sitede güzel bir liste var, mesela ben Sono Hanabira serisini çok duydum ve bir ara şans vermeyi düşünüyorum. Buraya da bakabilirsin.
      http://yurireviews.blogspot.com.tr/2013/10/lets-talk-about-yuri-visual-novels-list.html

      Son olarak Amnesia'ya başlarsan haberim olsun yorumlarını merak ederim :3

      Sil
  7. Gerçekten çok güzel ve özenli bir otome rehberi olmuş. ^^
    Ben bir ara bayağı sarmıştım mobil oyunlara ama fazlasıyla maymun iştahlı olduğum için sıkıldım ve hepsini sildim. ^^'
    Ben bu tür oyunların yuri'lisinin olduğunu bilmiyordum ama. :} Hemen verdiğin linkleri karıştırayım. :m
    Rehber için teşekkürler!

    YanıtlaSil
  8. Çok faydalı ve okuması zevkli bir yazıydı. T-T HATTA ŞU AN KİMYA ÇALIŞIYOR OLMAM LAZIM ama fazla ilgi çekici gelince kitabı bir köşeye bıraktım.

    Sınav haftası biter bitmez sondaki oyun linklerini taciz etmekten mutluluk duyacağım. u_u

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dikkatini dağıttığım için üzgünüm Zuri ;; Umarım sınavların iyi geçer. Sonrasında ise oyunların keyfini çıkar :3

      Sil
  9. Güzel bir oyuna benziyor teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Tasarım: Zuri