2016/06/12

Anime Yorumu: Showa Genroku Rakugo Shinjuu ve Rakugo Üzerine

Merhaba millet! Uzun süreden sonra anime ve oyun yorumlarıyla buradayım ve sezonu kış boyunca beni derinden etkileyen, kimi bölümde doyasıya eğlenip kimi bölümde göz yaşlarına boğulduğum bir animeyle açmak istiyorum.

İsim: Showa Genroku Rakugo Shinjuu
Mangaka: Haruko Kumota
Tür: Drama, Josei
Bölüm Sayısı: 13 + 2 OVA (2. sezon gelecek)
Stüdyo: Studio Deen
Yayın Yılı: 2016
Myanimelist Puanı: 8.65

Seslendirme Kadrosu
Yuurakutei Yakumo (Kikuhiko) - Ishida Akira / Kobayashi Sanae (çocukluğu)
Yuurakutei Sukeroku (Shin) - Yamadera Kouichi
Miyokichi - Hayashibara Megumi
Konatsu - Kobayashi Yuu
Yotarou - Seki Tomokazu
Matsuda - Ushiyama Shigeru


Showa Genroku Rakugo Shinjuu, Türkçesiyle Showa ve Genroku Dönemi Rakugo ve Aşıkların İntiharı, Haruko Kumota'nın aynı isimli mangasının anime adaptasyonu. Başlangıçta iki ova bölümü olarak yayınlandıysa da sonradan iki bölüm birleştirilerek ilk bölüm halinde yayınlandı ve 13 bölüm yayınlandıktan sonra final verdi. Hem hikaye açısından hem de seslendirme kadrosu açısından zengin olan animenin ikinci sezonunun ne zaman çıkacağı henüz belli değil.


Anime ilk başlarda eski yakuza üyesi olan Yotarou'nun çete dövüşlerinden sıyrılıp tek tutkusu olan Rakugo'ya dönüşünü konu alsa da sonrasında kendisine Rakugo'nun inceliklerini anlatması için yalvardığı ünlü Rakugo sanatçısı Yuurakutei Yakumo'nun hayat hikayesi üzerinde yoğunlaşır.

Yotarou ve Yakumo
Hikaye adını aldığı Showa ve Genroku dönemlerinde geçmekte. Yakuza üyesi olan Yotarou hapisten serbest bırakılır bırakılmaz dinleyip hayranı olduğu "Shinigami" isimli Rakugo'nun anlatıcısının izini sürmeye başlar. Yuurakutei Yakumo'yu bulduktan sonra Yotarou ne pahasına olursa olsun öğrencisi olmak istediğini dile getirecektir. Şu ana kadar hiç öğrenci kabul etmemiş olan Yakumo ise bir nedenden dolayı Yotarou'yu öğrencisi olarak kabul edecektir. Ama bunca zamandır teklifleri reddeden Yakumo, neden Yotarou'yu kabul etmiştir?


Bunu hikayenin geri kalanında zevkli Rakugo performanslarıyla öğreneceksiniz.






 İzleyici her ne kadar şapşal ve sevimli tavırlarıyla dikkat çeken Yotarou'nun akıbetini merak etse de Yakumo'nun yürek acıtan hikayesi Yotarou'yu unutturup izleyiciyi ekrana kilitlemeyi başarıyor. Burada Yakumo ve en yakın dostu Sukeroku'nun seslendirme sanatçıları olan Ishida Akira ve Yamadera Kouichi'nin başarılı hikaye anlatıcılığını es geçmemek gerek.







Yakumo (O zamanki lakabıyla Kikuhiko)'nun Shinigami adlı Rakugo'su

"Nedir yahu bu Rakugo?" diye soranlarınız için Japon edebiyatında yer eden ve Showa döneminde en parlak dönemini yaşayan Rakugo, tek bir anlatıcının birden fazla karakterin rolüne bürünerek bir hikayeyi anlatmasıyla yapılan bir tiyatro türüdür. Rakugo'nun Türk Edebiyatındaki ismi Meddah'tır.

Anlatıcı yani Rakugoka, sahnenin ortasında oturarak hikayesini anlatır ve bunu yaparken üzerindeki yeleğini ve elindeki kağıt yelpazesini sıklıkla kullanır. Hikayelerde en az iki karaktere bürünür ve karakterler arasındaki farklılığı belirtmek adına ses tonunu yükseltir ya da alçaltır.

Rakugo sanatçıları eğitimleri bitmiş Rakugo yapmaya hazır öğrencilerine kendi soyadlarını verirler ve böylece isimleri nesiller boyu yaşamaya devam eder.


Animeye yeniden dönüp birkaç düşüncemi paylaşacak olursak...

Anime çıkmadan önce fragmanı izlediğimde serinin eğlenceli ve sürükleyici olacağını düşünmüştüm. Ve düşündüğüm gibi de oldu. Ancak finali o kadar tersi yöndeydi ki izlerken yüzüm şekilden şekle girdi ve gözyaşlarımı tutamadım. Tek kelimeyle şok ediciydi. Yakumo'nun hikayesi son bölümüne kadar mükemmel bir şekilde yansıtılmış. Ayrıca animenin müzikleri de bir o kadar güzeldi. Klasik ve jazz müzikle döneminin "geleneksel"liği bu kadar mükemmel yansıtılabilirdi. Anime dışında da dinlenilebilecek mükemmel bir OST albümü var.

Seslendirmeden de bahsetmeden geçemeyeceğim çünkü bu animenin en can alıcı noktası hikaye anlatımı kısımlarıydı. Açıkçası bu seride Seki Tomokazu'yu daha çok göreceğimi ummuştum bu yüzden biraz hayal kırıklığı yaşadığımı söyleyebilirim. Ama onun yerine Yamadera Kouichi'nin bu işte ne kadar iyi olduğunu gördüm ve Kouichi-san favori seiyuularımdan biri oldu bu animeyle.

Ishida Akira'ya gelince... Animeyi izlerken "Acaba karakteri seiyuusuna bakarak mı çizmişler?" diye düşünmeden edemedim. Seslendirdiği karakterler içinde kendisine en çok benzeyen karakter Yakumo sanırım.  Hem kişilik açısından. Hem yetenek açısından. 

Rakugo Shinjuu'yla ilgili Cool Voice adlı dergiye verdiği röportajın resimlerine buradan erişebilirsiniz.
("Eh? N'oldu? Neden buraya bakıyoruz? Ne alaka?" dediğinizi duyar gibiyim. Ama anlamıyorsunuz. Bu gerçekten çok değerli. Sormayın.)

Ve son olarak Yakumo'nun bir erkek olarak bir bayana taş çıkartabileceğinden bahsedelim.

 
muah
 Ve bir o kadar da yakışıklı oluşundan.


Yazı yorum yazısı olmaktan çıkıp Yakumo'ya olan hayranlığımı anlatan bir fangirl yazısı olmadan burada sonlandırıyorum. Tarihi anime severler ve josei severlerin izlemesini şiddetle tavsiye ederim.

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere!

12 yorum:

  1. Bu benim için harika bilgilendirici yazı çok yardımcı oldu! Şu sıralar Japon kültürüne yaklaşmaya başladım ve daha fazla Anime izlemek istiyorum bu güzel bir şey, yazı için çok teşekkürler bayılarak okuyorum yazılarınızı!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olumlu yorumların için ben teşekkür ederim! Umarım zevkine uygun bir anime olur da hakkında bolca sohbet edebiliriz. Şimdiden iyi izlemeler dilerim :3

      Sil
  2. Güzel ve heveslendirici bir yazı olmuş. İlk bölümde kaldım. Kısa süre içinde devam ederim umarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devam devamm *^* Başladıysan kesinlikle yarım bırakma <3

      Sil
  3. Çok güzel bir yazı olmuş Shuu-san!
    Animeyi facebook'taki profil fotoğrafını gördükten sonra izlemeye başlamıştım sanırım. Şuan kaçıncı bölümde dahi olduğumu hatırlamıyorum. (myanimelist'e kayıt etmemenin sonuçları..) Umarım bir gün tekrar baştan başlayacağım ve bitireceğim.
    Bayağı merak etmekteyim çünkü, ilgimi çekmişti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Marry me mister fox <3 fgsds
      Ben izlerken kısalığından şikayet edip duruyordum. Çünkü yetmiyor. İnan ki yetmiyor.
      Umarım böyle güzel bir seriyi unutmazsın~

      Sil
  4. Sayende yeni bi animeye başladım Shuu-san *w* Anime zevkini gerçekten çok seviyorum bloguna yazdığın her animeyi tereddütsüz izleyebilirim :3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim! :3 Yorumlarını duymak için sabırsızlanıyorum.
      Final bölümü için mendilleri hazır et ;v;

      Sil
  5. bu animeye senin önerinle başlamıştım. sukeroku ile yakumo'nun oyunları bambaşkaydı. bu ikilinin bende oluşturduğu yerin de etkisinden olabilir diyeceğim (olmaz ama) karakterlerle birlikte gülüp, birlikte hüzünlendiğim serilerden birisi olup çıkmıştı bu seri. geçenlerde myanimelist'de ikinci sezon haberini görünce aklıma sen gelmiştin shuu-san. hikayesi ve karakterleriyle beni oldukça etkileyen yapımlardan birisi olmuştu. ve atlantis'linin dediği gibi; anime zevkin kesinlikle harika. ama biliyor musun, şu yazın şayet Yakumo'ya olan bir fangirl'e dönüşseydi ki, yine aynı keyifle okurdum şimdi; giflere bakıp "o nasıl sahneydi öyle" diye düşüncelere daldığım an ki gibi. ayrıca senin showa genroku rakugo serisi gibi, daha nice anime / manga yazını okumak ister(d)im. :3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkinci sezonu bekleyemiyorum! Çünkü ne kadar Yakumo'ya hayranlık beslesem de serideki ilk favori karakterim Yotaro'ydu <3 Hatta birkaç bölüm nerede bu şapşal diye beklemedim değil. Sonra olaylar aldı başını gitti tabii. İkinci sezonda bol bol Yotarou şapşallıkları göreceğimizi düşünüyorum. Yakumo-sama'yı da görelim tabii~
      Umarım daha nice yazıların yorum kutularında görüşürüz Riv.

      Sil
  6. Bu anime üzerine bir yazı yazmak isterken senin yazınla karşılaştım ve artık yazmak istemediğimi düşünüyorum. Söylemem gereken her şey söylenmiş ve bu his sadece benim tarafımdan değil, başka biri tarafından da hissedilmiş. Sadece bu sebep bile animenin güzelliği konusunda kendimden emin olmama neden oluyor. Ellerine sağlık, favorilerimden biri oldu kesinlikle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı düşüncelere sahip olduğumuza sevindim Roromiya! Yazımın amacına ulaşıp sevenlerinden birine ulaştığına da öyle.
      Okuduğun için teşekkürler ^_^/

      Sil

Tasarım: Zuri